Agostino Steffani

Agostino Steffani İtalyan bestecisi (Castelfranco Veneto 1654 – Frankfurt-am-Main 1728).1668-1671 Arasında Münih’te J.K. Kerll ile, sonra Roma’da Ercole Bernabei ile çalıştı. Münih’e dönünce oda müzikçiliğine ve Sarayın orgculuğuna tayin edildi.

Paris’e yaptığı bir yolculuktan sonra matematik ve ilahiyat okudu, 1680’de papazlığa kabul edildi; bundan sonra rahip Lepsing olarak müzik ve diplomasi alanlarında çaba gösterdi ve ünü bütün Almanya’ya yayıldı. Münih Saray tiyatrosunda, İtalyan üslubunda bestelediği birçok operasını temsil ettirdi: Marco Aurelio (1681), Audacia e Rispetto (Cesaret ve Saygı) [1685]. Niobe v.b.

1683’te Oda sonatları, 1685’te bir motet derlemesi yayımladı. Münih’ten Hannover’e geçerek Braunschweig dükü onu kapella yöneticiliğine getirdi. Orada Enrico Leone’yi temsil ederek Saray tiyatrosunu açtı (1689); la Lotta d’Ercole con Acheloo (1689) ve birçok opera (La Superbia d’Alessandro [İskender’in Büyüklüğü], Orlando Generoso, I Trionfi del Fato [Kaderin Gücü] v.b.) oynattı. Operalarının çoğu Düsseldorf’ta temsil edildi (Arminio, Enea, Tassilone v.b.), oysa bunlar, sekreteri Gregorio Piva’ya maledilmiştir.

Steffani ayrıca oda İkilileri (1683), koro ve orkestra için bir stabat, bir nazari deneme (Quanta Certezza Habbia da Suoi Principii la Musica [Müzik İlkelerindeki Kesinlik]) yayımladı. Genel vali ve hükümet başkanı Johann Wilhelm’in gizli danışmanı oldu, Spiga piskoposluğuna tayin edildi.

Gelirini yeterli görmediği için görevlerinden ayrıldı, Venedik’te ve Padova’da yaşadı (1722-1725). Eserlerindeki melodi seçkinliği ve anlatım zenginliği Pergolesi, Bach, Telemann ve özellikle Hândel’i etkiledi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir