Hasan Ferit Alnar Kimdir?

Hasan Ferit Alnar Kimdir,(1906-1978)-Besteci, orkestra şefi, kanun virtüözü ve musiki öğretmeni.

Hasan Ferit Alnar Hayatı

İstanbul’da doğdu. Çocuk yaşta kanunî olarak ün kazandı. 16 yaşında iken besteler yaptı. Sadeddin Arel’den Türk musikisi ve armoni dersleri aldı.

1927-1932 yılları arasında Viyana Konservatuarı’nda okudu.Viyana’da kompozisyon ve orkestra şefliğini öğrendi. 1932-1936 yılları arasında İstanbul Konservatuvarı’nda Musiki Tarihi öğretmenliği ve Şehir Tiyatrosu orkestra şefliği yaptı.

1936 yılında Cumhurbaşkanlığı orkestra şef yardımcısı, 1937-1946 yılları arasında Ankara Devlet Konservatuvarı kompozisyon öğretmeni, 1946-1952 yılları arasında Cumhurbaşkanlığı orkestra şefi oldu.

Viyana, Münih ve Stuttgart’da bir süre oturdu. Arada sırada Cumhurbaşkanlığı Senfoni ve Devlet Operası orkestralarım yönetti. 1978 yılında 72 yaşında iken Ankara’da vefat etti. Mezarı Karşıyaka mezarlığındadır.
Saz eserlerinde öğretmeni olan Hüseyin Sadettin Arel’in etkisi büyük olmuştur.

Kanun, viyolonsel, piyano, kemence çalardı. Türk musiki tarihinin en büyük kanun virtüözü olarak tanınmaktadır. Avrupa’da bile bir çok orkestra yönetti. Bir çok bestesi de Avrupa orkestralarında çalındı.

Hasan Ferit Alnar Eserlerinden Bazıları

“Operet” (Tek sesli, 1922),

“On saz semaisi ”(‘Yegâh, segâh, nihâvend, nişaburek bûselik, mâhur, dilkeş, hâverân, karciğâr, şerefnümâ, nikriz, 1926),

“Sözsüz Romans” (Saz semâisi, 1927).

“İzmir’den Selâm” (Saz semâisi, 1927)

“Kanun taksimleri” (Acemaşiran, segâh, suzidil, suzinâk,şeddi Arabân)

“Türk Süiti” (orkestra için, 1930)

“Beş oyun havası” (piyano için, 1932)

“Yaylı Sazlar dörtlemesi” (1933)

“Sekiz parça“ (Sadettin Arel’e ithaf, 1935)

“Viyolonsel Konçertosu” (1943) “Kanun Konçertosu” (1951)

Devlet operası için Türkçeye aktardığı ve yazdığı opera ve operetler sahneye konuş sırasıyla:

“Yalova Türküsü“ (1932)

“Sarı Zeybek” (1935)

“Figaro’nun Düğünü” (N.K.Akses ile 1948)

“Madame Butterfly” (N.K. Akses, Cevad Memduh Altar ile 1948)

“Rigoletto”, (1950), “Tosça”

“Yasara” (1951),

“Tebessümler Diyarı (1953)

“Maskeli Balo” (1955).

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir