Hakkında Bilgi

Hakkında Bilgi,Ansiklopedik Bilgi

Biyografi

Alfred Sisley Kimdir,Hayatı | Ressam Biyografileri |

Alfred Sisley Kimdir,İngiliz ressamı (Paris 1839 – Moret-sur-Loing 1899).

Alfred Sisley Hayatı

Paris Güzel Sanatlar okulunda, Gleyre’in atelyesinde yetişti; orada Bazille, Renoir ve Monet ile tanıştı, Monet’nin ve Corot’nun etkisinde kaldı.

1863’te bu atelyeden ayrılarak, Paris bölgesinde çalışmaya başladı, Alfred Sisley Kimdirönce Chailly-en-Biere’e gitti.

Fontainebleau ormanında Barbizon ressamlarının eserlerini andıran manzaralar yaptı.

Geçim sıkıntısı olmadığı için resimle amatör olarak uğraşan Sisley’in bu dönemde yaptığı eserler çok azdır (Anthony Ananın Meyhanesi, 1866; Kestane Ağaçlı Yol, Paris, Güzel Sanatlar müzesi).

Sisley 1870’te alman istilasından kaçarak Monet ve Pissarro ile birlikte Londra’ya sığındı.

Paul Durand-Ruel ile tanıştı ve bazı tuvallerini ona sattı.

Ailesi savaş sırasında iflas edince, Sisley geçimini sağlayamaz oldu ve izlenimci ressamların en yoksulu durumuna düştü.

İle-de-France’ın ışıklı havasını, günün her saatinde bütün ayrıntılarıyla yakalayabilmek için, Sen, Loing ve Yonne kıyılarında, Louveciennes, Bougival, Voisins, Marly, Meudon, Saint-Cloud’da çalıştı.

1875-1879 Arasında Sevres’de oturdu, sonra ’ Moret bölgesine göç ederek son yirmi yılını orada geçirdi.

Louvre müzesinde (Jeu de Paume salonları) birçok tablosu vardır; Monet’ninkine paralel bir gelişim gösteren bu eserlerden Su Baskınında Kayık (1876) adlı tabloda su ile gök, hiç bir izlenimcinin aşamayacağı bir incelikle işlenmiştir.

Louvre’da ayrıca Kanal (1872), Argenteuil Meydanı (1872), Bougival Bendi (1873), Yelken Yarışları (1873) adlı tabloları da bulunmaktadır.

1874’te izlenimciler ilk sergilerini açtılar. Sisley; Monet, Pissarro, Degas, Renoir v.b. ile birlikte, Ressamlar, Heykeltıraşlar ve Gravürcüler Anonim şirketini kurdu.

1876’da açılan ikinci sergiye, Marly dolaylarından sekiz manzara ve 1877’dekine, hepsi de Paris çevresini konu alan on yedi tuval gönderdi.

1879 Sergisine katılmadı. Çünkü sefaletten kurtulmak umuduyla Salon’a gönderdiği eserler geri çevrilmişti.

1883’te Durand-Ruel, onun eserlerinden önemli bir özel sergi açtıysa da, resim meraklılarının ilgisini çekmedi.

1894’te Caillebotte’un devlete satmak istediği üç tuvali geri çevrildi.

Bu sürekli başarısızlık karşısında hevesi kırılan Sisley, artık Monet’den hiç ayrılmaz oldu.

Bu tarihten sonra, düzenli olarak Güzel Sanatlar derneğinin sergilerine gönderdiği resimlerle dikkati çekmeye başladı.

Fakat gerçek değeri ancak ölümünden sonra anlaşıldı.

Bir yanıt yazın