Altın Çiçeğin Gizi (Özet)

ilk tercümesi 1929 ‘da richard wilhelm tarafından almanca ‘ya yapılmış, c.g.jung da kitabı yorumlamıştır. 1931 ‘de cary, f. baynes wilhelm ‘in çevirisini ingilizce ‘ye çevirmiştir.

kitabın orijinal nüshasından ingilizce ‘ye tercümesi 1991 yılında thomas cleary tarafından yapılmıştır.

cleary, wilhelm tarafından yapılan çeviri ve jung ‘un yorumlarını eleştirmiştir.

içindekiler

göksel zihin

ilksel ruh ve bilinçli ruh

ışığı çevreye yaymak ve merkezde tutmak

ışığı çevreye yaymak ve nefesi düzenlemek

ışığı çevreye yayma hataları

ışığı çevreye yaymanın doğrulanan deneyimleri

ışığı çevreye yaymanın yaşayan yöntemi

özgünlüğün gizi

yüz günde temelin kurulması

özün ışığı ve bilincin ışığı

su ve ateş ‘in birleşmesi

döngü

dünyayı esinleme şarkısı

altın çiçek öğretisinin gizine ulaşmada sorular ve yanıtlar

kitaptan alıntılar

doğallığa yol denir. yol ‘un adı ve şekli yoktur; yalnızca özdür o, yalnızca ilksel ruhtur.

kadim çağlardan beri, ruhsal ölümsüzlüğü anlayan herkes öğretisini söze dökerek kuşaktan kuşağa aktardı.

taishang mucizeyle donghua ‘ya göründü ve yol elden ele yan ‘a ve sonra tam görkemine kavuşacağı kuzeyin ve güneyin tam gerçeklik okullarına geçirildi.

bu hareket çok izleyeni olması nedeniyle gelişti, zihinsel iletinin kötüleşmesi nedeniyle de geriledi.

iyice karmaşık hal alıp yozlaştığı bugüne kadar bu şekilde sürdü.

öncelikle toplumda günlük işler için sağlam bir zemin oluştur.

ancak ondan sonra gerçekliği değerlendirip özü anlayabilirsin.

göğün en yüksek katının güzelliği de, en yüksek yerlerin ihtişamı da yürektedir: yürek, tam olarak açık ve farkında ruhun toplandığı yerdir.

konfüçyüsçüler buna açık merkez, budacılar farkındalığın esası, taocular ataların dünyası, sarı saray, gizemli geçit, ilksel açıklık derler.

evren açısından insanlar mayıs sineği gibidir; ancak yol açısından da evren geçici bir yansımadır.

yalnızca temel ruhun gerçek özü ilksel düzenlemeyi aşar ve onun üzerine çıkar.

canlılık ve enerji evrenle birlikte çürüyüp dağılır, ama temel ruh hala oradadır; sonsuzluk budur.

evren her şeyi ondan üretir.

öğrenciler yalnızca temel ruhlarını koruyarak üstün bir biçimde yin ve yang ‘ın dışında yaşayabilirler.

onlar üç krallıkta bulunmazlar.

bu ancak özü görmekle mümkündür.

temel yüz denen şey de budur.

erişmenin dinginlikte mümkün olduğunu, fakat harekette yitirildiğini varsayıyor, hareketin yitirilmesinin sebebini dinginlikle hiçliğe ulaşmak olduğunu anlamıyorsun.

dinginlikle hiçliğe ulaştığında da, hareketle bunu yitirdiğinde de henüz yol ‘a varmış olmazsın.

ancak zihnin varlığını koruduğun özerklik kazanırsın.

ancak özerklik kazandığın zaman olayları yönlendirebilirsin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir