Peter Michael Hamel | Biyografi |
Peter Michael Hamel Alman besteci (Münih 1947). 1968’de Münih’te Günter Bialas’tan ders almaya başladı.
Aynca, aynı kentteki, Fritz Büchtger’in yönettiği Studio für Neue Musik’ten de (Yeni Müzik Stüdyosu) yararlandı.
1969’dan başlayarak Josef Anton Riedl ile çalıştı.
1970’te Berlin’de Carl Dahlhaus’un derslerini izledi.
Münih’te Between adlı, manyetik bant üzerinde çalışan, doğaçlamaya dönük, gittikçe daha çok free jazz ile ilgilenen ve etnik gelenekleri inceleyen bir grubun kurucuları arasına girdi.
Beş kez Asya yolculuğuna çıktı.
Orkestra için bestelediği Maitrey (1974) ve Diaphainon (1974) adlı yapıtlarıyla Batı geleneğine başka iklimlerin geleneklerinden öğeler katma çizgisini sürdürdü.
Dharama (solo ya da bant ya da orkestra için, 1972), Integrale Musik (korolt. 1975-1976), Ananda (obua için konçerto. 1973) ve Albatros (orkestra için, 1977) gibi yapıtlarında, önceden belirlenmiş olanla, icra sırasında doğaçlananı kişisel bir bireşime ulaştı.
Mandala (hazırlanmış piyano için, 1972), Continuous Creation (piyano için, 1975-1976), Klangspirale (on üç çalp ya da üç orkestra grubu için, hiçbir doğaçlama öğesine yer verilmemiştir, 1977), Aura ya da Nada adhlı elektronik ya da Between topluluğuyla doğaçlanmış yapıtlar, Eim Menschentraum (Cassel, 1981), vb. besteler yaptı.