Hakkında Bilgi

Hakkında Bilgi,Ansiklopedik Bilgi

Genel

Georges Seurat Kimdir,Hayatı

Georges Seurat Biyografisi, Georges Seurat Hayatı Kısaca,Georges Seurat Kimdir,Fransız ressamı (Paris 1859-1891).

Orta halli bir ailenin çocuğuydu.

Genç yaşta heykeltıraş Lequi-en’in yönetiminde resme başladı.

Sonra Güzel Sanatlar yüksek okulunda Ingres’in klasik anlayışına bağlı olan Lehmann’ın atelyesine girdi.

Georges Seurat Hayatı Kısaca

Georges Seurat Kimdir
Georges Seurat,Fransız ressamı (Paris 1859-1891).

Zamanından önce olgunlaştı; kimyacıların ve gözün görme yeteneği üstünde çalışan nazariyecilerin araştırmalarına merak sardı.

Askerlik hizmetini Brest’te yaptı; peyzajlarının birçoğuna ilham kaynağı olan Bretagne ve Normandiya limanlarına sık sık gitti.

1883 Salon’una ressam Aman-Jean’ın bir portresini gönderdi.

Bağımsız Sanatçılar salonunun kurulmasında rol oynadı.

Burada, etkisinde kalan ve «bölmeci», «yeni izlenimci» veya «noktacı» adiyle anılan ressamları (Paul Signac, Cross, Van Rysselberghe, Luce, Petitjean, Dubois-Pillet) çevresinde topladı.

Çok serbest bir anlayış ve çekici bir duyarlıkla yaptığı çalışmalardan sonra, Chevreuil’ün bulduğu «eş zamanlı karşıtlık» kanunlarını benimsedi.

Chevreuil gölgenin ışığı güçlendirdiğini ve birbirine karşıt değerlerin karşılıklı olarak birbirini yücelttiğini fark etmişti.

Seurat izlenimcilerin araştırmalarını en aşırı sonuçlara vardırarak, birbirinden kesinlikle ayrı fırça vuruşlarıyla resim yaptı.

Ama ışığın titreşimini yansıtacak yerde; şekilleri ve hacimleri asıllarına göre vermeye çalıştı.

Tekniğiyle «fovist»leri etkiledi, teorilerinin kesinliği de «kübist»leri kendine çekti.

Bütün önemli tablolarını yedi yıl içinde yaptı.

Bunların ilki Yıkanma’dır (Tate gallery, Londra).

1886’da, güçlü kişiliğinin etkisinde kalan Pissarro aracılığıyla izlenimcilerin sekizinci sergisine katılarak uzun bir çalışmanın ürünü olan Büyük Jatte’ta Yazın Bir Pazar Günü (Art İnstitue, Chicago) adlı, şaheserini gönderdi.

Aynı tabloyu Honfleur ve Grandcamp’ın deniz peyzajlarının yanında sergilenmek üzere ikinci Bağımsızlar sergisine ve Brüksel’e de gönderdi, ama eseri ilgi görmedi.

Bu arada, başka bir büyük kompozisyon olan ve Sirk Geçidi ile birlikte 1888’deki Bağımsızlar sergisinde sergilediği Poz Veren Kadınlar’la ilgili çalışmalarım hızlandırdı.

Yaz ayını, Port-en-Bessin ve Crotoy’da geçirdi;, burada, Bağımsızlar salonunda sergilenen birçok peyzaj yaptı.

1890 Salonuna ise Chahur ile Pudralanan Genç Kadın adlı eserlerini gönderdi.

1891’de bir önceki yaz mevsiminde Gravelines’de yaptığı manzara resimlerini ve bitmemiş olmasına rağmen Sirk’i sergiledi.

Ama yoğun çalışma sonunda bitkin düştü ve otuz bir yaşında, çeşitli taslaklar ve çok sayıda desen bırakarak öldü.

Bunların hemen hepsi Conte kalemi kullanılarak ve pürtüklü kağıt üzerine saydam boya ile yapılmıştır.

Bu yolla, çok ilgi çekici gölge ve ışık etkileri elde etti.

Bıraktığı bu eserlerin çoğu büyük kompozisyon yapılmasına hazırlık olarak çizdiği figürler ve sanatçının dostlarının (Luce, Signac, Petit Jean) portreleridir.

Bu desenlerin en başarılı eserleri olduğu ileri sürülmüştür. (.Penceredeki Kadın, Art Moderne müzesi).

Bir yanıt yazın